Dječji vrtić Sveti Križ Začretje bio je domaćin seminara o suvremenim metodama u učenju i poučavanju

Tijekom siječnja i veljače ove godine Dječji vrtić Sveti Križ Začretje bio je domaćin seminara o suvremenim metodama u učenju i poučavanju u izvedbi Učilišta Kvantum znanja. Seminar je održan u 3 susreta (modula, 19. i 26. siječnja te 8.veljače), pod vodstvom stručnjaka s dugogodišnjim radnim iskustvom u području pedagogije, psihologije, radne terapije i rehabilitacije, u Hrvatskoj i inozemstvu. Polaznice susreta bile su odgojiteljice dječjih vrtića: DV Krapinske Toplice, DV Pregrada, DV Veliko Trgovišće, DV Bedekovčina te DV Sveti Križ Začretje. Prvim modulom, Marija Šinković Bečić, mr.sc.prof.pedagog, upoznala je polaznice s metodom CAR učenja. Car Junior, integralni je program koji se sastoji od 20 tehnika razvoja pisalačkih, čitalačkih i matematičkih vještina djece u dobi od 3-6 godina. Taj period života smatra se razdobljem posebne osjetljivosti za razvoj pisanja, čitanja i matematičkog uma, a tim se aktivnostima potiče razvoj receptora u mozgu koji će u kasnijoj životnoj dobi osigurati aktivnosti čitanja, pisanja i matematičkih operacija. Novim metodama pristupa učenju polaznicama seminara predstavljeni su alati učenja i pamćenja te prezentacije gradiva kako bi se djeci olakšalo savladavanje školskih i predškolskih zahtjeva, ali i ostalih znanja i vještina potrebnih za uredno funkcioniranje i razvoj. Ovim se programom postiže poticanje potencijala djece predškolske dobi, jačanje suradnje roditelj – odgajatelj kroz jednostavne vježbe koje može izvoditi i roditelj kod kuće te sustavna priprema djece za školu sukladno programskim zahtjevima osnovnoškolskog obrazovanja. Prof. Šinković Bečić objasnila je detalje o razvoju potencijala djeteta, neurološkom pristupu razvoju jezičnih i matematičkih vještina, jačanju koncentracije, motivacijskim sustavima vrijednosti te fizičkoj pripremi predškolskog djeteta.

U sklopu drugog modula, mr.sc.prof.logoped, Andrea Malenica, objasnila je polaznicama seminara važnost prevencije teškoća u učenju kroz razvijanje predvještina čitanja i pisanja te računanja od najranije dobi. Iznijela je činjenice o pojavnosti disleksije, njenim predznacima u predškolskoj dobi te pružila korisne savjete i konkretne načine poticanja u praksi. Također, polaznice su dobile direktan uvid u rad odgojitelja zahvaljujući predavanju pedagoginje i odgajateljice, Irene Rukelj, koja je zahvaljujući svojem dugogodišnjem iskustvu spremno i detaljno odgovarala na upite odgojiteljica.

Teme završnog, trećeg modula odnosile su se na oblike komunikacije roditelj-odgojitelj. Mr.sc.prof.pedagog, Marija Šinković Bečić, prikazala je SDI metodu motivacije za upravljanje konfliktima te objasnila 4 tipa motivacijskog sustava vrijednosti (analitički, prilagodljiv, nesebični, usmjeravajući). Motivacijski sustav vrijednosti kreira se do 6.godine života i veoma je važno znati da njegov razvoj nije samo pod utjecajem obitelji već cjelokupne djetetove okoline. Motivacijski sustavi roditelja i djece, ali i odgojitelja, često su različiti te je važno uzajamno poštivanje i pronalazak optimalne komunikacije i načina suradnje. Polaznice su oduševljene seminarom i količinom primjera iz prakse koji su primjenjivi u svakodnevnom radu s djecom. Planira se nastavak stručnog usavršavanja odgojiteljica kroz dodatne susrete, na temu agresivnosti, stresa i ADHD-a.